A dokumentumfilm, amely John Lydon, a Public Image Ltd. frontemberének, és a Sex Pistols egykori énekesének életét dolgozza fel, most végre a nagyközönség elé kerül.
A 'The Public Image Is Rotten' elmeséli, miként folytatta az életét Lydon a Sex Pistols felbomlása után, és alapította meg a PiL nevű posztpunk zenekart. Tabbert Fiiller elsőfilmes rendező olyan vendégszereplőkkel dolgozott, mint Flea, Ad-Rock, Ginger Baker, Thurston Moore és még sokan mások; ezenkívül felhasznált Lydonnal készült
interjúkat és archív felvételeket.
“Nem akartam, hogy annyiból álljon a film, hogy híres zenészek elmondják, mennyire inspirálta őket a Pil; arról úgyis túl hosszú lenne a lista. Olyan zenészekre szűkítettem le a kört, akik szervesen kapcsolódnak a Pil-hez, és tudnak róla jó sztorikat mesélni" - nyilatkozta a rendező. “Az is célom volt, hogy minél többféle zenésszel interjúzzak, ezáltal megmutatva, mennyire sokféle különböző zenei stílusra hatott a PiL munkássága.”
A 103 perces dokumentumfilmet először a 2017-es Tribeca Filmfesztiválon mutatták be, idén ősszel kerül az USA-beli mozikba. Június 3-án a londoni Odeon Camden moziban is volt egy bemutató, ahol a film után közönségtalálkozót is tartottak Lydonnal. Az Egyesült Királyságban további vetítéseket is tartanak majd, a PiL aktuális turnéjához igazodva. A mozibemutatók az Abramorama gondozásában valósulnak meg.
Egy 2015-ös interjújában a Rolling Stone magazin arról kérdezte Lydont, milyen célokat tűzött ki a PiL megalapításakor. Erre Lydon a következő választ adta: “Véget akartam vetni annak, amivel a Sex Pistols énekesi posztja járt: az örökös tiltakozásnak minden létező intézménnyel szemben. Vissza akartam vonulni a saját fejembe, hogy ott kísérletezzek tovább. Az ember nem képes megváltoztatni a világot, amíg ő maga meg nem változik. Úgyhogy ez volt a fő motiváció. Sok szempontból persze nagyon utópisztikus ez az elképzelés, de a PiL így működik.”
“Nem akartam, hogy annyiból álljon a film, hogy híres zenészek elmondják, mennyire inspirálta őket a Pil; arról úgyis túl hosszú lenne a lista. Olyan zenészekre szűkítettem le a kört, akik szervesen kapcsolódnak a Pil-hez, és tudnak róla jó sztorikat mesélni" - nyilatkozta a rendező. “Az is célom volt, hogy minél többféle zenésszel interjúzzak, ezáltal megmutatva, mennyire sokféle különböző zenei stílusra hatott a PiL munkássága.”
A 103 perces dokumentumfilmet először a 2017-es Tribeca Filmfesztiválon mutatták be, idén ősszel kerül az USA-beli mozikba. Június 3-án a londoni Odeon Camden moziban is volt egy bemutató, ahol a film után közönségtalálkozót is tartottak Lydonnal. Az Egyesült Királyságban további vetítéseket is tartanak majd, a PiL aktuális turnéjához igazodva. A mozibemutatók az Abramorama gondozásában valósulnak meg.
Egy 2015-ös interjújában a Rolling Stone magazin arról kérdezte Lydont, milyen célokat tűzött ki a PiL megalapításakor. Erre Lydon a következő választ adta: “Véget akartam vetni annak, amivel a Sex Pistols énekesi posztja járt: az örökös tiltakozásnak minden létező intézménnyel szemben. Vissza akartam vonulni a saját fejembe, hogy ott kísérletezzek tovább. Az ember nem képes megváltoztatni a világot, amíg ő maga meg nem változik. Úgyhogy ez volt a fő motiváció. Sok szempontból persze nagyon utópisztikus ez az elképzelés, de a PiL így működik.”